طرز تهیه شامی لپه

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه شامی لپه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 17 آبان 1399 ز : 1:10 | +

طرز تهیه شامی لپه

در ابتدا یک پیاز بزرگ را پوست کنده ریز خرد کنید و در روعت تفت دهید وقتی پیازها سبک شدند گوشت را هم اضافه کنید و همراه پیاز تفت دهید . کمی فلفل سیاه و زرد چوبه را هم اضافه کنید و مقداری آب داخل ظرف بریزید ، به اندازه ای که یک بند انگشت آب روی گوشت باشد تا بپزد وآبش تبخیر شود . یک لیوان لپه را به مدت یک ساعت در آب بخیسانید تا نفخش گرفته شود . پس از یک ساعت لپه راهم بپزید ولی به اندازه یکی دو قاشقی آب داشته باشد .

سیب زمینی را هم جدا گانه بپزید و رنده کنید ، اجازه دهید تا هم گوشت هم لپه خنک شود ، سپس همه را باهم داخل عذاساز یا چرخ گوشت بریزید . سیب زمینی های رنده شده را به همراه دو عدد تخم مرغ به مواد شامی اضافه کنید ، و با دست ورز دهید ، یک ساعتی مواد را داخل یخچال قرار دهید تا مواد استراحت کند و دیگر به دست نچسبد . بعد یک مقدار از شامی کباب شمالی را برداشته با دست فشرده و صافش کنید و یک سوراخ وسط شامی ایجاد کنید ، میتونید با قالب فلافل هم فشرده کنید .

نکات مهم :لپه و گوشت هر کدام جداگانه پخته شود . مواد پس از مخلوط شدن باید در یخچال به مدت یک ساعت بماند تا به دست نچسبد و مواد در روغن باز نشود . آبی که در آن لپه پخته شده بود را دور بریزید تا نفخ لپه از بین برود . وقتی مقدار لپه در مواد شامی مجلسی بیشتر از مقدار گوشت باشد ، شامی پوک میشود و نیازی به اضافه کردن جوش شیرین نیست . سیب زمینی نباید با مواد دیگر شامی چرخ شود چون لیز خواهد شد همان رنده بهتر است . بجای یک لیوان لپه میتوانید از نصف لیوان لپه ، نصف لیوان نخود استفاده کنید و بخیسانید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com